in

Sprawdź, dlaczego powinieneś przestać jeść nutellę. Wcale nie jest tak zdrowa, jak nam się wydaje!

Nutella to jeden z tych produktów, który jest niemal
synonimem szczęścia

dla wielu ludzi. Jedzenie jej wprost ze słoika przynosi wiele radości, a jej smak jest tak doceniany, że powstają coraz to nowsze przepisy z jej udziałem…

Nutella stała się kultowa, ale czy wiesz co się w niej znajduje?

Nie, nie umrzesz w następnej godzinie po zjedzeniu nutelli, ale jeśli
regularnie ją jesz to istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz cierpieć na kilka długoterminowych efektów ubocznych.

Zacznijmy od spojrzenia na składniki nutelli.


https://pixabay.com/photo-2064069/

Co znajduje się w słoiku?


Według producenta, produkt zawiera następujące składniki:

  • Cukier
  • Olej palmowy
  • Orzechy laskowe
  • Kakao
  • Mleko
  • Lecytyna sojowa
  • Wanilina


Brzmi to całkiem przyjemnie, prawda? Niestety, nic nie jest tak piękne, jak się wydaje i w rzeczywistości te składniki są wysoce przetworzone.


Sama lecytyna

sojowa zdobyła odrobinę uwagi i przeprowadzono wiele debat na temat jej bezpieczeństwa. Nie pochodzi ona z rodzaju soi, którą kojarzyć możesz z długowiecznymi populacjami azjatów, którzy spożywają duże ilości produktów sojowych. Raczej
jest to zmodyfikowany genetycznie rodzaj soi

, która długi czas trawi się w naszych organizmach.


Dwie łyżki nutelli zawierają aż 200 kalorii, 11 gramów tłuszczu i 21 gramów cukru! To dwa razy więcej cukrów niż w puszce Coca-coli, a to tylko dwie łyżki stołowe.

Co to jest wanilina?

Wanilia jest afrodyzjakiem, środkiem odprężającym i poprawiającym nastrój.
Wanilina to imitacja wanilii. Jest to słodzik niskiej jakości, o smaku podobnym do wanilii.

Najgorsze jest to, że zawiera toksynę nazywaną “wolną trucizną”. Ma zerowe korzyści dla zdrowia i
jest związana z uwalnianiem do mózgu podobnych substancji, jak te, które związane są z uzależnieniem

.

Olej palmowy

Olej palmowy zawarty w nutelli nie jest również przyjazną substancją. Mimo że, jest mniej szkodliwy od waniliny, częściowo uwodorniony olej palmowy jest nadal mniej zdrowy niż inne oleje roślinne.
Trudno się go trawi i może powodować toksyczne działanie dla serca, nerek, wątroby, płuc i narządów rozrodczych.

Olej palmowy podnosi poziom cholesterolu we krwi, co jest czynnikiem ryzyka
chorób serca.

Jak stworzyć własną nutellę?

Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez tego kakaowo-orzechowego kremu, możesz zająć się przygotowaniem swojej własnej nutelli.

Oto jak przygotować zdrową nutellę, która jest jeszcze lepsza niż oryginalna:


Składniki:

  • 250 g prażonych orzechów laskowych bez skórki
  • 1/3 szklanki kakao
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 łyżki oleju z orzechów laskowych lub innego roślinnego oleju 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/8 łyżeczki soli


Przygotowanie:

  1. Ustaw piekarnik na 190 stopni Celsjusza i praż orzechy przez 15 minut, żeby pozbyć się skórki
  2. Następnie zmiksuj orzechy, aż do osiągnięcia gładkiej pasty
  3. Teraz do miksera dodaj kakao i cukier i miksuj przez minutę
  4. Na koniec dodaj olej z orzechów laskowych, ekstrakt waniliowy i sól i miksuj ostatni raz


Gotowe! Pyszna i naturalna nutella, która idealnie zastąpi oryginał. Smacznego!

10 par celebrytów, które wyglądają niemal identycznie. Czyżby Leonadro DiCaprio miał równie znanego brata?

Naukowcy twierdzą: lampka wypitego wina to jak godzina spędzona na siłowni!