in

Jeśli jesz zdrowo i regularnie ćwiczysz, a mimo to nie możesz schudnąć, to może być przyczyna

Jeśli regularnie ćwiczysz i jesz zdrowo, a wciąż nie możesz schudnąć, powodem może być hormon o nazwie
kortyzol

.

Jest bardzo ważny w naszym organizmie, gdyż to właśnie on sprawia, że reagujemy na niebezpieczeństwo. Jednakże zbyt wysoki poziom kortyzolu może powodować szereg problemów, które zostały podsumowane w zespole Cushinga.

Najczęstszym powodem nadmiernego wytwarzania kortyzolu jest ciągły stres, z racji tego również jest nazywany hormonem stresu. Nadprodukcja niszczy mięśnie i negatywnie wpływa na metabolizm generując tłuszcz.

Objawy wysokiego poziomu kortyzolu:

  • wahania nastroju, gniew, lęk, depresja
  • bóle głowy
  • kołatanie serca
  • słaby apetyt i nadmiar masy ciała
  • problemy z trawieniem
  • częste oddawanie moczu, biegunki lub zaparcia
  • problemy ze snem
  • utrata pamięci
  • zmniejszona odporność
  • obrzęk twarzy

Jak zmniejszyć poziom kortyzolu w organizmie?

1.
Unikaj

kofeiny, alkoholu, żywności o wysokiej zawartości cukru, słodzików (zwłaszcza aspartamu) i nadmiaru potasu.

2.
Żywność, którą warto spożywać

:

  • produkty bogate w fosfatydyloserynę jak makrela, śledź i inne o wysokiej zawartości białka
  • pokarmy bogate w fenyloalaninę jak kurczak, jaja, brązowy ryż, brokuły, dynia, rzeżucha
  • produkty o wysokiej zawartości tryptofanu jak brązowy ryż, soja, nasiona oleiste, mięso, jaja, mleko
  • pokarmy bogate w witaminę B5 jak daktyle, migdały, mleko, łosoś, płatki owsiane

3.
Jedz w odstępach

. Warto jeść 5 razy dziennie w rozsądnych porcjach. Opuszczanie posiłków może skutkować nadprodukcją kortyzolu.

4.
Ćwiczenia

fizyczne również powinny być zbalansowane. Nie należy przesadzać z treningami. Jeśli nie jesteśmy przyzwyczajeni do wysiłku, warto rozpocząć trening od 3 razy w tygodniu.

5.
Wysypiaj się

! Ważne, aby dać organizmowi czas na zregenerowanie się, więc optymalna ilość snu to 8 godzin.

6.
Unikaj używek

. Tyczy się to tak samo kofeiny i alkoholu jak i napojów energetycznych.

7.
Pamiętaj o relaksie

. Poszukaj jakiejś techniki relaksacyjnej i włącz ją do swojego życia.

8.
Pij dużo wody

. Nie zapominaj o nawadnianiu i pij przynajmniej 2,5 litra wody dziennie.

W tym uroczym domku możesz spać całkowicie za darmo. Z zewnątrz wygląda znacznie lepiej!

Jak zrobić piston?